Vlak identifikuje povrchové aj vnútorné chyby koľajníc, ktoré vznikli
prevádzkou. Táto technológia bola predtým prenajímaná od maďarských
železníc, čo predstavovalo finančnú záťaž pre ŽSR.
"Práve dnes sme svedkami odovzdania významného nástroja pre Železnice
Slovenskej republiky, ktorý bude vykonávať defektoskopiu koľajníc
vlastným diagnostickým prostriedkom a vlastnými zamestnancami. Nielenže
sa zvýši bezpečnosť prevádzky na železniciach, vďaka tomuto vozidlu sa
nám podarí v skorších štádiách zistiť a odstrániť škody na
infraštruktúre, a tak znížiť náklady na údržbu tratí," uviedol Lančarič.
ŽSR tiež získa ďalšie dáta, ktoré môžu porovnávať v čase a
zdigitalizovať stav železničnej infraštruktúry pre potreby ďalšieho
rozvoja železníc. Projekt bol financovaný úverom od Slovenského
investičného holdingu z operačného programu Integrovaná infraštruktúra v
hodnote 14,4 milióna eur.
"Ako významné benefity tohto projektu vnímam hlavne zvýšenie
bezpečnosti železničnej prevádzky, zvýšenie úrovne diagnostiky a
zníženie nákladov na vykonávanie defektoskopie koľajníc," povedal námestník generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a informatiku Jozef Veselka.